Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tukožroutská polévka!

24. 8. 2012

Hubnoucí HIT: Tukožroutská polévka! Polévka, základ všeho kuchařského umění.

Příprava polévky

Rozsekejte 5 rajčat, nakrájejte na kousky 5 cibulí, 2 zelené papriky, hlávku bílého zelí, jeden stvol řapíkatého celeru. Veškerou zeleninu vložte do hrnce s vodou, přidejte 1 bujón, mírně osolte a vařte tak dlouho, dokud zelenina nezměkne.

Takto připravenou polévku můžete ještě rozmixovat, nebo ji nechat tak, jak je. Jezte ji během dne tak často, jak budete chtít. Minimálně však 3 šálky denně.

Vedle polévky pak ještě během týdne konzumujte tyto potraviny:

  1. den - pouze ovoce, čerstvé, žádné banány
  2. den - pouze zelenina, ale ne rajčata! Večer si můžete dát jednu bramboru na másle.
  3. den - dnes pouze banány (max. 5 ks) a 200 ml podmáslí či acidofilního mléka.
  4. den - ovoce a zelenina dle chuti. Ne banány!
  5. den - pouze rajčata (5 ks) a 200 g hovězího masa nasucho, na grilu, na vodě.
  6. den - jakákoli zelenina a 300 g hovězího, kuřecího nebo krůtího vařeného masa.
  7. den - rýže Natural a zelenina. Rýži nesmíte dovařit, jinak vám zvýší glykemický index.

Při dietě je třeba hodně pít, 2 až 3 litry denně. Ale pouze zelené nebo bylinkové čaje a čistou vodu. V žádném případě nekonzumujte slazené limonády a alkohol.

Očista i dieta

Tato týdenní dieta má tu výhodu, že obsahuje všechny důležité složky stravy, a není proto zdraví škodlivá jako mnoho jiných diet. Můžete ji proto také několikrát po sobě opakovat. Váhové úbytky mohou být zejména první týden celkem povzbuzující, ale je třeba myslet i na to, že nechcete-li, aby vás v budoucnu postihl jo-jo efekt, musíte omezit jídlo a zvolit vyváženou životosprávu i do budoucna. Tukožroutská dieta může posloužit i jako dobré jarní pročištění a nastartování správného metabolismu.

Zázraky neexistují

Chcete-li mít dlouhodobě pěknou postavu, nespoléhejte pouze na "zázračnou" polévku. Stále ještě platí klasické počty o vydané a přijaté energii. Pokud přijímáte více, než vydáte, budete tloustnout. Je tedy třeba se také hýbat. Nejlépe každý den alespoň 20 minut.

Vhodný pohyb

  • Nejlepší je rychlá chůze alespoň 4 km
  • Plavání
  • Jízda na kole
  • Tanec
  • Posilovna pod vedením odborného trenéra, který sestaví program cvičení